Login
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!
Sections
Who's Online
61 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forums)

Members: 1
Guests: 60

kas1e, more...
Support us!
Recent OS4 Files
OS4Depot.net





Feature Requests for TuneNet
Home away from home
Joined:
2006/11/26 21:45
From a story that hasn't been written yet
Posts: 3535
I know Paul will kill me for this, but this thread's still
missing in the TuneNet forums

I'll start:

I'd like to have the ENV variable (TuneNet/playing) bigger
in size. For now it's 60-some chars, but listening to radio
stations often gives me a much longer name.
So, is it possible to up it to let's say 80 chars?

Thanks a lot Paul, awesome program

_________________
If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian. ~ Sir Paul McCartney
-
Did everything just taste purple for a second? ~ Philip J. Fry
-
Ain't got no cash, ain't got no style, ladies vomit when I smile. ~ Dr.
   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Just can't stay away
Joined:
2006/11/29 8:09
From Lyon, France
Posts: 1007
@Raziel

What I'd like is a Symphony plugin

   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Not too shy to talk
Joined:
2006/11/26 10:48
Posts: 402
This is what I'd like to see:

1/ A media library.
2/ DSP plugin support.

Oh, and hurry up with the skinable interface and AHI unit 0-3 output!

Cheers,
Bean.

P.S. That TN developer, whoever he is, sure is slack eh!

. Ahem - seriously now:

@Raziel,

The output ENV var should have a limit of 250 characters, if you have it outputting to the OS4 screen bar can you check if it's not a limitation set by WB?

Cheers,
Bean.

_________________
OS4.1 + an A1XE with an appetite for batteries!
   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Home away from home
Joined:
2006/11/26 21:45
From a story that hasn't been written yet
Posts: 3535
@bean

Quote:
The output ENV var should have a limit of 250 characters, if you have it outputting to the OS4 screen bar can you check if it's not a limitation set by WB?


Dunno how to check that, i output it to OS4 title bar as you
assumed. The env var itself holds all the info (up to 100
chars), but as soon as it is displayed it's cut down to 60
character...hmmm, maybe a limitation of env vars on title bar?

_________________
If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian. ~ Sir Paul McCartney
-
Did everything just taste purple for a second? ~ Philip J. Fry
-
Ain't got no cash, ain't got no style, ladies vomit when I smile. ~ Dr.
   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Amigans Defender
Joined:
2006/11/17 22:40
From England
Posts: 3228
@Raziel

The titlebar has a character limit which tends to end before the bar fills up, probably due to proportional width fonts.

I've not tried it under Final, but I always used to have problems trying to put information on the right-hand side of the title bar - if you spaced it too far over, you would lose the end even though there was more space available.

Chris

   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Home away from home
Joined:
2006/11/26 21:45
From a story that hasn't been written yet
Posts: 3535
@Chris

I've so much space left, i could do the whole information
i already have again (WITH TuneNet's playing env). I even
tried reducing every spaces i have in my bar to one between
each info displayed, but it still gets cut at 60 chars...


_________________
If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian. ~ Sir Paul McCartney
-
Did everything just taste purple for a second? ~ Philip J. Fry
-
Ain't got no cash, ain't got no style, ladies vomit when I smile. ~ Dr.
   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Just popping in
Joined:
2006/12/2 1:41
From VA, USA
Posts: 237
First off, let me add my appreciation for the work put into TuneNet!

There is one thing I noticed recently: TuneNet could really use the
ability to sort the playlist by DATE. The need arises if one is trying
to play a CD's worth of MP3's. Without such a search, entries are not
loaded in the order of the CD but Alphabetical.

I'd appreciate it. And thanks again, Paul!

PJS

   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Just can't stay away
Joined:
2006/12/1 18:01
From Copenhagen, Denmark
Posts: 1108
@pjs

Quote:

pjs wrote:
[...]

There is one thing I noticed recently: TuneNet could really use the ability to sort the playlist by DATE. The need arises if one is trying to play a CD's worth of MP3's. Without such a search, entries are not loaded in the order of the CD but Alphabetical.
That's the reason I always prepend the track number and an underscore when I construct the file names of my MP3s.

But yeah, it's always nice to be able to sort files by miscellaneous criteria. And when sorting by date, it's also nice to be able to do it either ascending or descending (aka by age).

Best regards,

Niels

   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Home away from home
Joined:
2006/11/26 21:45
From a story that hasn't been written yet
Posts: 3535
@Chris

It's cut off at exactly 59 chars and my bars isn't filled
at all, i have a resolution of 1920x1200 and massive free
space, still, i can put it whereever i want, it's cut off
at the 60th character ... hmmm, OS4 limitation?

_________________
If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian. ~ Sir Paul McCartney
-
Did everything just taste purple for a second? ~ Philip J. Fry
-
Ain't got no cash, ain't got no style, ladies vomit when I smile. ~ Dr.
   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Amigans Defender
Joined:
2006/11/17 22:40
From England
Posts: 3228
@Raziel

Sounds like it. Intuition certainly supports more than 60 chars in the screen titlebar, so it's a WB/IPrefs problem.

Chris

   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Not too shy to talk
Joined:
2006/11/26 10:48
Posts: 402
@Chris,

I've finally fixed the playlist scrambled song name problem that was particularly apparent with short datatype samples. Not only does it make it look better, but it finally means the song database can be shared properly between TuneNet's different tasks - IE: not bodged anymore and improves stability further!

@All (that's interested )

I've also fixed a brain dead issue I had with deleting items from a playlist or clearing playlists, so hopefully no more problems there now which some people reported.

The next release will feature a skinnable interface (though not all features will be present just yet) + the usual round of bug fixes. I'm currently looking at a March release.

Cheers,
Bean.

P.S. Yes, AHI Units 0-3 are supported as well as the music unit now.

_________________
OS4.1 + an A1XE with an appetite for batteries!
   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Not too shy to talk
Joined:
2006/11/29 1:00
Posts: 433
@bean

Sounds great.

(I'm really looking forward to messing around with that skinnable interface.)

   Report Go to top

Re: Feature Requests for TuneNet
Not too shy to talk
Joined:
2006/11/26 10:48
Posts: 402
Quote:
(I'm really looking forward to messing around with that skinnable interface.)


If you can knock up a web page, you'll not have much trouble getting to grips with the skinnable system.

Cheers,
Bean.

_________________
OS4.1 + an A1XE with an appetite for batteries!
   Report Go to top





[Advanced Search]


Powered by XOOPS 2.0 © 2001-2016 The XOOPS Project